Дреме ми на Фейсбука – 3 грешки, които правиш всеки ден

 

image(126)

 

Признавам си. И селската бакалия вече обмисля създаването на Фейсбук страница. И това никак не ме учудва.
Хората на село имат време за Фейсбук. Сега ще се запиташ – „Че кой няма?!“
Именно!

За да четете тази статия, значи силно се вълнувате от – това да имате качествено присъствие в мрежата и да изграждате доверие с вашата публика.
Затова тук ще  представя 3 основни грешки, които допускаме във Фейсбук всеки ден, както и съвети за тяхното избягване.

Не случайно избрах това заглавие. Какво искам да кажа с него?
Искаме развитие за бизнеса ни във Фейсбук, искаме лайкове, а после (а понякога веднага) искаме продажби. И аз питам – как да стане това, когато пренебрегваме собственото си развитие там?

Това, че сме създали страница и публикували 2-3 поста, не означава нищо. Тази малка вселена, Facebook, иска своето внимание, своя определен начин на комуникация и своето време, за да даде ефект. И ако на теб не ти дреме на Фейсбука, по-добре не си прави труда да създаваш корпоративна страница.
И без нея – ефектът ще е същият. Но чуденето защо всички инвестират в мрежата, ще си остане.

Ако пък за теб, присъствието в мрежата има значение – то следващите редове ще те заинтригуват.

И така – следват грешки и съвети.

1.Пренебрегваме хората

Едно от нещата, които правим е да не отговаряме на потребителите – нито онлайн, нито офлайн.
Сега от личен опит говоря.
Онзи ден, близки приятели ми споделиха своите критики (и хвалби) относно видеото, което пускаме на официалната Фейсбук страница, на чиито бизнес партнирам.
Не беше приятно, но ако ще излагаме името си онлайн, трябва да сме готови да получаваме критика, да я уважаваме и най-вече да се вслушваме в нея. Потребителите могат да ни кажат много – имат силата да създадат иновация, която да изстреля бизнеса в Космоса.
Разбира се, има значение от кой точно идва тази критика. Хейтъри по път и над път, не го забравяйте.

Потребителят е този, който има значение и ако той е преценил, че продуктът ви не струва 5 пари, може да се позамислите по темата.
Според някои проучвания, 5 от 6 въпроса, зададени онлайн остават без отговор. Да си кажем истината. За какво хората използват Фейсбук – за да бъдат видени и чути.
Така и вашите фенове искат същото – искат да бъдат разбрани и тяхното мнение да има значение за вас.

Съвети:
1.Позволете постването от други лица на вашата бизнес страница, за да покажете, че сте готови да чуете мнението на аудиторията.
2.Оптимизирайте комуникацията си относно негативните коментари – изберете как да реагирате и как да отговаряте.
3.Отговаряйте бързо – нека хората да видят, че вашата страница е жива и си говорят с реални хора, а не с поредния бранд.

Има разлика между това да гледаме телевизионна реклама и от това да комуникираме с бранд през Facebook, нали?

2.Постоянно продаваме…себе си

Този егоизъм се е загнездил в нас и, за съжаление, го пренасяме в бизнеса. Само че ако искаме да печелим от Фейсбук, това не е начинът. В социалната мрежа, феновете държат да бъдат важни и да бъдат уважавани.
Ако вие държите да бъдете харесвани, създавайки трайни връзки и в последствие осъществявайки продажби – ще трябва да приемете, че отдавна не става въпрос за нас или за вас, а за хората.
Когато ставаме прекалено рекламни и акцентираме на съдържание, което говори за нашите продукти и колко прекрасни са те, рискуваме да загубим уважението на хората. Защото те виждат желанието ни да печелим от тях. Поставяме ги в позиция, в която са обстрелвани с реклами и лична изгода.
В днешно време онлайн аудиторията е умна – усеща кога има полза и кога другия иска да му продаде.

Съвети:
1.Преглеждайте  негативните реакции – ънлайкове и „скривания“ на съдържанието ви.
2.Не пускайте твърде често промоционално съдържание, което да крещи продажба.
3.Споделяйте съдържание, ориентирано към интересите на феновете.
4.Разнообразявайте – някои бизнеси залагат само на снимки или само на видео. Препоръчвам ви да си изготвите разнообразен микс, обвързван с вашата комуникация в страницата.

3. Няма пари – няма реклама

Аз пък казвам – няма реклама, няма фенове, няма продажба от там няма пари за вас.

Положението в момента е следното – не плащате за реклама, не получавате внимание и активност. Не искам да кажа, че трябва да влагате по няколко хиляди всеки ден.
Опитът ми показва, че дори с ограничен бюджет, бихте могли да покажете, че съществувате на хора, които имат нужда от вашия продукт.
Често бизнесът казва, че няма възможност да инвестира в подобен тип комуникация (особено ако бизнесът е малък или среден).
Но знаейки как да комуникираме с феновете в социалната мрежа, вашата реклама ще получи своята възвращаемост. Не забравяйте, че за вниманието на вашите хора се бори и конкуренцията. Възможно е тя да осъзнае смисъла от реклама преди вас. Резултатът за вашия случай не би бил приятен.
Фейсбук дава чудесна възможност за откриване на правилните хора и за анализиране на успешните реклами, които имат смисъл за вашия успех.
С правилния подход и стратегия, може да се постигне много.

Съвети:
1.Винаги отделяйте бюджет за реклама – така си гарантирате присъствие, което в последствие ще отведе до продажба. А това е крайната цел, нали?
2.Ескпериментирайте – опитайте нещо различно, не правете стандартната реклама. Опитайте се да говорите за нуждите на хората и чак след това продавайте.
3.Наблюдавайте – реакцията на таргета е много важна. Наблюдавайте я, защото тя ще ви покаже къде да продължавате да инвестирате парите си. Гледайки какво харесват у вас, ще знаете къде си струва да влагате всеки един цент.

Предлагам ви да опитате моите предложения и да споделите, дали те са имали ефект за вас.

Предполагам сте разбрали силата на Фейсбук и че малките действия там всеки ден, имат значение в дългосрочен план.
Разбира се, за всеки влак си има пътници и за всяка Фейсбук страница си има тактики. Затова ви каня на обучението:
„Завладяващ Facebook маркетинг за по-печеливш бизнес“.
Ще имам честта да водя 4 модула, в които с моя колега Иво Димитров, говорим за:
1.Брандинг и позициониране
2.Трафик и привличане
3. Продажби, без напъване
Нещо СПЕЦИАЛНО, което ще получите от обучението?
Ще отделим време за ВАШИЯ БИЗНЕС – ще получите лична консултация на място и съвети за най-доброто позициониране в социалната мрежа. Отваряме компютъра, отваряме вашата бизнес страница и обсъждаме проблема на място 😉
Искате ОЩЕ? Всеки, включил се в обучението, ще получи най-пълния 6-седмичен онлайн курс за онлайн маркетинг „ВИД 2.0“ за 0,00лв., като подарък.

Звучи яко, нали?

Ще се радвам да споделите въпроси и коментари – всичко, което ви вълнува и бихте искали да знаете за Фейсбук. 🙂

A ето и едно видео от Фейсбук страницата ни на тема: Как да направим феновете във Фейсбук по-активни?

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s