Как да я накарам да се влюби? За Фейсбук и продажбите.

 

image(174)

Невъзможно е да обичаш и да не искаш да купиш, бих казала аз.

В този блог всичко е възможно! Любов, продажби, Фейсбук. За мен тези неща са много свързани…
И сега ще видите защо!

За да не губя времето на някого, ето един кратък поглед върху статията. Тук ще намерите:

– Информация как Фейсбук помага за крайната продажба
– Гледната точка на Фейсбук маркетьор (в ролята аз)
– Гледната точка на потребителя (в ролята пак аз)
– Автентичен пример за успешен Фейсбук маркетинг на български бизнес
– Емоция и усещане по време на продажбения онлайн процес

Вчера попаднах на страхотен ивент (събитие във Фейсбук). 1 седмица безплатни спортни практики плюс масажи в спортно студио, близо до моето жилище.
Е, добре – как да не се възползвам? Направо така се изкефих, че днес първата ми мисъл беше да отворя ивента във Фейсбук и да видя кои са датите, на които тялото ми ще получи нужното внимание.

Тук е добре да се знае предисторията – аз съм посещавала студиото вече 2 пъти. Хареса ми, ама нещо не долових енергията.
Реших да дам втори шанс – там вече нещата се получиха. Нещо като при втората среща. Сякаш търсиш причина да останеш, нещо те гложди. И определено си струваше. Но не погледнах на него много насериозно. Нещо като – „сладък си, но не съм сигурна, че искам да ти се отдам напълно“.
След това бях извън града за месец и не бях посещавала мястото доста време.
Като се появиха с това предложение, бързо се сетих за тях.

В събитието бяха писали, че е добре да се регистрираме. С други думи, даваш имейл доброволно и после те спамят. Това, което не се харесва на никого от нас.
Замислих се аз. Не ми се даваше…Поредният имейл…Понякога нямам време да си отворя пощата…Повечето, които четат това споделят съдбата ми.

Не исках да си давам мейла и реших да се подсигуря, защото исках безплатните практики. И решавам да изиграя хората, които организират промоцията. Ще се правя на трудна, ако ме разбирате.

Какво общо има това със социалната мрежа, освен че от там се осведомявам за всичко покрай ивента и спортното студио? Кой какво иска? Следват тънкостите в процеса.

Първо – аз виждам събитието. Мястото ми е познато. Проявявам интерес. Била съм там 2 пъти. Хората, които организират ивента искат 3 неща – електронната ми поща, присъствието ми там, записването ми за някоя от спортните практики след тази промоция.
Но какво липсва? Доверие.
Аз нямам доверие, че това е моето място.
Това е разликата в мисленето между потребителя и бизнеса във Фейсбук. И не само във Фейсбук.

Ситуацията е следната. Те искат да сме двойка, ама аз се дърпам. Искам ги за малко! Те искат да имаме връзка. Е, няма да стане на 3-та среща, нали? Преценявам, че не са ми тръпка.
И понеже не искам, решавам да им заявя моята позиция. Най-лесно, бързо и евтино е да го направя през Фейсбук. Просто отварям чата и казвам, каквото имам да казвам.
Ще пофлиртувам малко, ще ми погалят егото, ще си взема това, което искам и после ще им кажа „чао“. Или поне така си мислех.
Те откликват бързо, това е добре. Вече знам, че говоря с хора. Отвръща ми жена, която накрая на съобщението се подписва с името си.
Супер. Питам я за мейла и тя ми обяснява, че регистрацията е желателна, ако искам да си запазя сигурно място за промоциите през въпросната седмица. Даже ми предлага да си запазя час за безплатен масаж на момента.
Аз се замислям, но решавам, че искам да си запазя сигурно място. Бам! Взеха ми имейла! Първата цел за тях е изпълнена.

Какво прави бизнесът от тук нататък? Ред е да ми докажe, че аз искам да им плащам всеки месец за моето посещение. И да ви кажа – на 50% са ме спечелили. Аз нямам нужда от нищо друго, освен потвърждение, което може да стане на място. Само и единствено, когато се докосна до продукта или услугата. На място се случва реалната продажба. Но доверието за нея е започнало малко по-рано. Започна от Фейсбук.

Какво направи Фейсбук?

1. Той ми напомни за студиото, което бях посещавала преди месец – супер за мен и за бизнеса.
2. Той ме информира, че мога да си взема нещо безплатно – супер за потребителя.
3. Той ме отведе на сайта, където трябва да си направя регистрация – супер за бизнеса.
4. Той ме свърза с хората, които ме убедиха, че трябва да си направя регистрация – супер за бизнеса.
5. Той е средство да получа желания масаж – доста съм щастлива! Представяте ли си как се чувства вашия потребител (фен) в такъв момент?
6. Той ме запозна с човек, който стои зад сайта, събитието и бизнес страницата. Показа ми нещо повече от бранд.
7. Той ме подкани да отида на място и да тествам продукта – придвижва ме към края на продажбения процес, а именно да се запиша на практика в студиото.
8. Той помогна за стартиранете на продажбения процес, който ще има своя край в момента, в който отида на място. Собствениците на този бизнес имат сериозен шанс да ме спечелят за клиент, в продължение на минимум 3 месеца. Какво ще се случи след това, зависи само и единствено от тях.
Истината е, че не знам дали тези хора са направили умишлено това. Но ако е така, тяхната стратегия е много успешна.
Признавам си…Почти съм се влюбила.

Ще дам линк към ивента, не защото някой ми е платил да го направя, а защото тези хора ме кефят, дадоха ми прекрасен подарък и комуникацията им е супер качествена – „Отворени врати в Шамбала“.

Още нещо. Ще ви кажа, че всеки може да стартира проджаба през Фейсбук. Това би могло да стане по-лесно, отколкото си мислите.
Всъщност, вие може би сте опитали? Ако да, има два варианта:
1. Не се е получило и се питате защо
2. Получило се е и искате още продажби
И в двата случая, се надявам да получите вашите отговори на:
Завладяващ Facebook маркетинг за по-печеливш бизнес“.

4 модула, 2 лектори, едно обучение. Хубавото е, че трябва да си носите лаптоп, за да може да обсъдим всичко, което ви вълнува за вашия бизнес – на живо!
И един ПОДАРЪК!

Всеки, включил се в обучението, ще получи най-пълния 6-седмичен онлайн курс за онлайн маркетинг „ВИД 2.0“ за 0,00лв.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s